Happy-meter

Jag har kommit på att meningen med livet kanske inte är något superstort mål eller vad nu folk inbillar sig. Jag tror att alla människor har som en slags lyckomätare i sig. Varje gång något man blir glad över eller mår bra händer så fylls den med lite lycka. Händer något jättebra så fylls den mycket. Därför tror jag att det är viktigt att uppskatta och ta vara på de små bra sakerna så att mätaren så att säga "stays fresh". Jag tror att meningen med livet är att hålla lyckomätaren i balans och inte låta dåliga saker dra ner den. Att må bra och vara lycklig är helt enkelt det bästa! Som min header säger:
ENJOY THE LITTLE THINGS
Tänk livet som ett litet spel som Super Mario, man ska fånga de små lyckopengarna och de stora Power-upsen i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0